woensdag, januari 13, 2010

Kassa uitzending over afvallen

woensdag, januari 13, 2010


Ik zat laatst te kijken naar de kassa uitzending over afvallen en zag daar mensen zulke vreemde produkten gebruiken om af te vallen! Pillen en poeders, het is allemaal een manier om je geld uit je zak te kloppen!
Ik ben jarenlang eigenlijk net te zwaar geweest en in de afgelopen 3 jaar zo'n 13 kilo afgevallen (van 71 naar 58 kilo), niet door op dieet te gaan, maar door mijn levensstijl te veranderen.


Het eerst waar ik mee gestopt ben, is suiker eten. Dat is het BESTE wat ik ooit gedaan heb. Suiker is enorm verslavend en ik realiseerde me laatst dat het daardoor bijna onmogelijk is om een dieet vol te houden. Je gaat dan én stoppen met suiker én ook nog eens minder eten, dat is echt heel moeilijk vol te houden.

Ik zou iedereen die wil afvallen aanraden: stop met suiker! Ga pakjes lezen en koop niks meer waar suiker of zoetstoffen aan toe zijn gevoegd. Het zit namelijk in veel meer produkten dan je denkt: frisdranken, brood, chips, muesli, conserven, bijna alle kant en klaar maaltijden & pakjes. Terwijl je afkickt van de suiker, beperk je je calorie intake
niet. Door suiker uit je dieet te schrappen ga je vanzelf gezonder eten en koken en val je af!

Wees creatief, zoek lekkere dingen zonder suiker, neem een kijkje bij de biowinkel (veel meer producten zonder suiker!) en koop daar een lading lekkere kruiden om mee te koken (echte kruiden zonder toevoegingen).

Daarnaast ben ik gaan sporten, drie keer in de week. Ik ben op zoek gegaan naar iets dat ik echt leuk vind om te doen en verschillende dingen om af te wisselen. Heb ik niet veel tijd, ga ik 20 min hardlopen of 400 keer touwtjes springen, wil ik meer doen dan volg ik een uur een les op dvd (jillian michaels, zumba, pilates), loop ik langer hard of ga een extra lang stuk wandelen met de hond.

Na een half jaar ben je afgekickt van de suiker, zul je zien dat je bent afgevallen, je veel beter voelt en kun je ook weer af en toe iets zoets eten. Ik heb nooit suikerhoudende producten in huis, maar buiten de deur eet ik gerust een stukje taart of iets anders lekker zoet. De dag erna merk ik het meteen, dan heeft mijn lijf echt weer lekkere trek en zin in zoet, maar daar trap ik dan niet in, haha!!

Ik heb zelf heerlijke recepten bij elkaar gezocht en bedacht waar geen suiker in zit. Mail me maar als je die wilt hebben!

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie posten

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top