maandag, april 12, 2010

De eetbare tuin (1)

maandag, april 12, 2010

Ik ga dit jaar een poging wagen om mijn achtertuin om te toveren tot een eetbare tuin. In de afgelopen jaren heb ik daar al een start mee gemaakt door het planten van bramen, een appel- en perenboom, een kersenboom en de vorige eigenaar had al een druivenrank geplant die elk jaar lekker zoete druifjes geeft.
Maar nu wil ik het wat serieuzer aanpakken dus staan er in mijn vensterbank allemaal kleine bakjes met zaadjes die hopelijk goed gaan groeien zodat ze half mei de tuin in kunnen. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn vorderingen en ook mijn mislukkingen (hopelijk zijn die op 1 hand te tellen!). Dit is wat er nu groeit in mijn vensterbank:

- drie soorten tomaat
- olijf komkommer (nog nooit gegeten, maar schijnt makkelijk te groeien en lekker te zijn)
- Spinazie
- Basilicum (heel lastig ik weet het)
- Komkommer

In de volle grond kan ik vanaf half mei het volgende planten:
- worteltjes
- radijsjes
- wilde rucola
- diverse sla soorten
- snijbiet

We hebben de tuin helemaal omgegooid en de border groter gemaakt vorig weekend. Bij de fruitbomen teler heb ik ook nog gekocht:
- drie soorten blauwe bes struiken
- 3 soorten frambozen
- nog een kersenboompje
- 15 doordragende aardbeienplantjes

Zo ziet de tuin er nu uit (de hulsttakken zijn tegen poezen die onze tuin als kattebak willen gebruiken :-( )

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie posten

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top