dinsdag, juni 29, 2010

Aloë Vera

dinsdag, juni 29, 2010

In de gel van de Aloë Vera plant zitten naast vitamine A, C en E, een boel mineralen ook polysacchariden. Dit zijn langzame koolhydraten die een positief effect hebben op de gewrichten, hersens, zenuwstelsel en de huid. De gel is bij uitstek geschikt als je spijsverteringsproblemen hebt, het heeft een kalmerende werking.

Mijn zus gebruikt al een tijdje Aloë Vera, omdat ze maar last van haar darmen bleef houden en is er erg tevreden over. Ze let al jaren heel erg op haar voeding want ze heeft hypoglycemie, een vorm van suikerziekte alleen is je bloedsuikerspiegel dan vaak snel te laag i.p.v. te hoog.

Ik had zelf de laatste tijd veel last van kramp in mijn kuiten, alsof je de hele tijd een beetje spierpijn hebt en kreeg ook weer uitslag in mijn gezicht. Plots ging het lampje branden dat waarschijnlijk de afvoer van afvalstoffen niet lekker werkt. Helaas een familiekwaaltje en één van de redenen dat ik goed let op wat ik eet en probeer zo gezond mogelijk te leven. Ik heb ook maar eens een fles Aloë gekocht en gebruik het nu een week. Na vier dagen was de kramp in mijn benen weg en de uitslag trekt langzaam uit mijn gezicht. Ik weet natuurlijk niet of dit helemaal door de Aloë komt maar het zal er vast wel aan bijdragen dus ik blijf het voorlopig nog even nemen!

Als je Aloë Vera gel koopt, let dan even goed op wat je koopt. Veel gels zijn gepasteuriseerd en aangelengd met water. Door de pasteurisatie gaat een groot deel van de werkzame stoffen verloren. Koop dus een gel die niet aangelengd is met water of is verhit. Ik heb het zelf bij de natuurwinkel gekocht, je kunt ook eens op deze website kijken www.aloevera.nl. Mijn zus vertelde nog dat je in het begin wat pijn je buik kunt krijgen (had zij ook, ik heb daar geen last van gehad), maar dat is na een paar dagen over. Als je zwanger bent moet je eerst even overleggen met je arts.

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie posten

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top